torsdag 5 augusti 2010

Aaajj, shit, shit shit

Skriker jag och kastar av mig träskon som jag precis satt på mig för att gå och hämta tidningen. Skriker på värsta kaptensmanér "satan, satan, satan" (på finlandssvenska) och ser då en geting trilla ur skon jag kastat av mig.
Åh, nej inte det. Vill inte, är ju allergisk mot getingar. Gör busont nu, hasar in på badrummet och salubrinar bettet, letar fram en magnecyl och lägger i en kompress och tejpar dit. Nu gör det ännu ondare och det börjar spänna ordentligt. Letar fram min medicin, betapred och epipen, blandar till en liten coctail av 12 betapredtabletter och hoppas det ska hjälpa. Tänkte som så att sprutan behövs nog inte eftersom sticket tog i foten, fast det ska erkännas, fixar inte att spruta mig själv så det var en chansning.
Foten svullnar mer och mer, kli på kroppen men tack och lov börjar stickningarna i läpparna avta. Ont har jag fortfarande och kliet är kvar, så jag pillar i mig en "vanlig" allergitablett också lorotadin eller nåt sånt var det tror jag.

Ja det var den dan det. Inget av det jag hade hoppats och trott jag skulle göra har blivit gjort. Jo förresten lite sylt blev det, en stilla aktivitet som lämpar sig även för enfotingar.

Nu äntligen börjar svullnaden lägga sig, ja inte så jag kan få på mig nåt skodon, men vicka på foten funkar fint.

Ska hoppa i mina pisstofflor och linka ut en sväng och försöka få nåt nyttigt gjort i trädgården. Men jag blir nog inte så långrandig där ute misstänker jag, ska bara göra det som verkligen inte kan vänta till i morgon.

Sen gott folk blir det ryggläge för hela slanten hela kvällen. Längtar till i morgon och efter min andra fot. Tänk, fötter är nog det fulaste jag vet (förutom babyfötter såklart) men nu för tillfället formligen dyrkar jag dom, trots fulheten. Sent skola syndaren vakna.....

Kram från Sussie med en fot, ett fullt fungerande öga och en frisk arm men glad ändå som hejar på FF i kväll då dom möter nåt Bulgariskt lag i Euro League.

Dagens Bottom: (Obs: läbbig bild) Eller; "nä inte det också". Drog på mig jobbarbrallorna och tänkte mig ut och försöka kunna göra nåt, men det drog "dänna bak". Åh, favvosarna har gått sönder, igen. Ja ja, världsliga ting.

I morgon blir nog bättre.

3 kommentarer:

  1. oj oj stackars gumma (make från farfars dator)

    SvaraRadera
  2. Jo du, stackare kände jag mig som. (Hustru från husets dator, men snart från min ;-) )

    SvaraRadera
  3. Din stackare!! Det var det värsta jag sett vad det gäller getingstick! Hu! Hoppas att det är bättre idag! Kram fr Eva

    SvaraRadera