måndag 16 augusti 2010

Växtkraft


Oj, oj, oj, så det växer och det inte bara gräset. Så här års brukar det räcka med att klippa gräset en gång per vecka men inte nu minsann. Så det blir till att kasta sig ut med kompisen klippo och snygga till innan regnet kommer. Är ankelhögt så det behövs verkligen tas ett tag.

Vet inte om det är luftfuktigheten som skyndar på allt som växer eller vad det är. Mer som växer är håret, utväxten är flera centimeter och det på bara en månad. Vojne, vojne. Får bli en färgning nån av de närmsta dagarna tror jag. Övrigt hår, det så kallade generande, växer också men inte blir jag generad för det. Nä, mest irriterad och lite förbannad blir jag, där får det bli hyvel och epilator. Sicka i-landsproblem va!?


Min lookalike vad gäller behåring?

Nu blir det en hot chicken curry, sen klippo, sen kväll och då blir det läsning.
Ha en skön vecka kära allehopa och kram från en nöjd Sussie som lufsade sin runda på 8 minuter kortare tid än sist.
 I´m a wogger yes i am.




Dagens Shopping: Nu har jag äntligen köpt boken "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Har längtat länge att läsa den och nu ska det bli av, Kvällen kommer att vara räddad med andra ord. Känns faktiskt som den kommer att bli riktigt bra när jag läste förordet och författaren Jonas Jonasson skrev om sin morfar, som han tillägnar boken, som sa.

- Di söm bara säjer dä söm ä sanning, ä inte vär´å höra på.

Så sant, en riktig berättare drar även en och annan skröna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar