söndag 22 augusti 2010

TrippelGrattis

I dag är det trippelgrattis som gäller.

Ett grattis till Tyson som fyller ett år i dag och ett varsitt grattis till Mathilda och Micke som sprang midnattsloppet i Göteborg i går kväll.
Den här skönheten heter Ingrid Bergman

Att Micke skulle klara att springa (trots en lätt förkylning) det var ju solklart, han är ju en långlöpare så en mil är en baggis för honom.

Mathilda trodde jag så klart skulle fixa distansen, för det är vad hon löper härhemma, men det jag var lite orolig för var mörkret och alla människor.

Hon har sina ögon att "dras med" och just mörker och massa människor i kombination är ingen höjdare för henne. Så fatta, gott folk, att jag är en extra stolt mamma i dag när hon klarade det med bravur och det på en bra tid också 58.51 (Micke kom i mål på 48.58).

Skulle inte förvåna mig om hon springer ikapp och förbi fadren nästa år (sa hon som med nöd och näppe klarar att lufsa 5 km), för springa igen det ska hon.

- Det här var ju skitkul mamma, det ska jag göra om, sa hon i telefonen efter målgång i går vid midnatt. Och så kommer det att bli, det är jag övertygad om.


Hem kom hon i eftermiddags och förärade oss med ett hastigt besök innan det var dags att fara (ja, jag fick äran att skjutsa) ut på ön för att umgås med kompisarna. Övernattning i sommarstugan, skratt, flams och snickesnackande ett dygn innan plugget drar igång igen.
Man har fullt upp som 17-åring.

Ny härlig vecka väntar. Ha det gott och kram från grönalund.


Dagens Present: Fick jag, fast det inte är jag som fyller, av kära maken. Nä, lite mer som en kul grej. Mathilda hade med sig ett par snygga läsglasögon som Micke tyckte var jag. Och det tycker jag med. Tack Honey, blev jätteglad. Perfekta för en 44- taggare som fastnat i rock´n roll träsket och känner sig som 24.

1 kommentar: