lördag 7 augusti 2010

Mathilda är cool

Om en liten stund går kanalsimningen av stapeln där vår Mathilda ska delta. Regnet öser ner och det är 18 grader i luften, vattnet vet jag inte.
Som den ömme moder jag är ville jag att hon skulle simma i våtdräkt, men det förslaget blev nedröstat direkt av dottern.
- Äh, vaddå. Jag ska ju bara simma lite.
Nåja, det är trots allt 1.8 km, så det blir till att ligga i vattnet i en timme eller så. Men vill hon inte så vill hon inte. Och inte får jag henne att smörja in sig i vaselin heller.
- Tjafs, sade hon, när jag föreslog det.
Jag är nog förmodligen pirrigare än hon hur det ska gå i dag, hon bara cirkulerar (och testar simmössan, som är så lagom snygg tycker hon), lyssnar på musik och tar det lugnt.
Nu ska jag i alla fall få henne att äta lite så hon orkar. Har ju utnämnt mig själv till familjens näringsansvarige vid sportprestationer av olika slag. Och där tolererar jag inga nekanden.

Rapporter om dagens äventyr följer.

Fler coola familjemedlemmar. Texas och Tyson som "trillar" omkull framför stereon och njuter av en Claptonplatta jag nyss satt på. Musikaliska djur och med god smak dessutom.
Jo, om nån minns tipset från tidigt i somras då jag tipsade om kaffesump till pelargoner. Kolla in mina kraftiga exemplar, kanonfina va!? Nu vet jag ju inte om det är sumpens förtjäns eller inte, men man kan ju tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar