tisdag 3 augusti 2010

Film och bak

Samt en dag av regntunga skyar.

Ingen målning idag såklart så det blev lite bakning. Gjorde bla en riktigt kaloristinn och "äckligt" god chokladkaka med marshmallows i. Den kanske inte ser så aptitlig ut, men, jag lovar det är den.
Tycker det är helt ok att unna sig en bit ibland och nu har jag ju dessutom börjat ägna mig åt wogging (walking+jogging) regelbundet så då får man fuska med kosten lite då och då.

Huset ljuder av skrattiga och pratiga 11 åriga killar, nivån kan bli ganska hög vill jag lova. Filmkväll står på schemat, men det har varit lite krig och annan lek däremellan också. Fyra filmer tror dom att dom ska orka se, får väl se hur det blir med det, har precis börjat på nr två.

Tisdag alltså morden i Midsommer så det är dags att koka java och bänka sig. Ajö ajö senapsfrö. Hörs.
Receptet om nån vill ha.

Kladdig Marshmallowskaka

150 g smör
2 1/2 dl vetemjöl
3 dl strösocker
1/2 msk vaniljsocker
1 dl kakao
3 ägg
2 msk starkt kallt kaffe
100 g marsmallows

Smält smöret i en stor kastrull. Ta bort från värmen och rör ned allt utom marsmallowsen.
Smörj och bröa en springform. Häll i smeten och tryck ned marsmallowswn i smeten. Är marsmallovsen stora så dela dom.
Grädda mitt i ugnen i ca 25 minuter.

Done. Bara att börja smaska.


Dagens Donna: Killarna fick besök av dvärgpinschern Mini som trots sin storlek genast satte sig i respekt hos Tyson och Texas. Dom blev riktigt utskällda av henne och hade inget att hämta där inte, trots att dom lade på stora charmen båda två. En kanontrevlig och söt hund är det och enligt "dom som kan" så ska det finnas ett litet pinscherarv i gårdshunden. Det förstår jag om man ska gå efter kaxigheten. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar