söndag 1 augusti 2010

Inte ett moln så långt ögat kan nå

Inte en droppe regn på flera dar, som han skrev Ledin. Och så blev dan, trots betydligt dystrare prognoser.Nu hade jag vare sig sandaler av plast eller glass i hand, annars stämde det rätt bra.
På fötterna har det varit träpjuck och i handen en pensel. Ja, blev äntligen påbörjat trappmåleriet. Har börjat måla allt vitt, räckverket och bänken är klar, tak och övrigt tar jag i morgon. Själva trappen får jag vänta ytterligare nån dag med. Är ju ett något knöligare projekt eftersom det är en entrétrappa. Visst vi har en altan att ta oss in igenom, men, det hajjar inte hundarna liksom. Ska klura ut nåt bra sätt så det funkar, i värsta fall får jag hyra ut dom en dag.
Så kom hon hem då, festivalbruttan. Trött men lycklig kom hon intraskande på gården. Dom har haft det hur kul som helst och bara längtar till nästa festivaläventyr. Nu väntar en god natts sömn för henne innan hon ska upp tidigt i morgon bitti och börja jobba. Micke är på väg till Gbg och killarna och jag softar lite innan det är dags för sovning för oss också.

Den första augustidagen har varit en bra dag.

Ha det gott

Dagens Joddelaodii: Alltså glädjeyttring. Kan inte joddla på riktigt men en gör så gott en kan. Glad blev jag i dag därför att vi äntligen kom till skott och bokade en Londonweekend. Ska fara ett gäng och fira syrran som en försenad 40-års present. Kul ska det bli, roligt sällskap i en rolig stad. Kan ju bara bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar