lördag 21 augusti 2010

Home alone part II

Full fart hela dagen. Som vanligt så startade dagen med att jag löste melodikrysset (busenkelt idag), sen kastade jag mig iväg för att handla västeråsgurka.
Kom fram och plockade ihop mina gurkor och såg att dom hade självplock av majs, ja då blev det som det blev.
I nästa stund befinner jag mig ståendes i majsfältet sjungande en sydstatsblues (nä, skoja bara) och plockar majs. Det är nog bland det roligaste som finns att plocka, lite mysigt, nästan som att gå som i en djungel och bara bryta av de goa kolvarna.
Out in the fields
Det enda negativa i sammanhanget är att det ofta plockas lite för mycket eftersom det är så himla lätt och kul.
Kvällen är räddad i alla fall, blir till att förvälla allt vad jag orkar.....

Ja, varför inte förvälla majs en lördagkväll.......
Farmors goda gurkor
 Tillbaka hem, tvätta och skiva gurkor, koka lag, och så lägga på burk. Fick i hop en årsförbrukning en sisodär 2.5 kilo.
Finfina gurkor

Sen var det mat på schemat. Fick bli en tidig (pasta) middag idag eftersom Mathilda skulle skjutsas till tåget strax före fyra för vidare transport mot Gbg där hon i kväll/natt ska springa midnattsloppet med Micke.

Far och dotter respektive mor och son helg kan man alltså kalla det för.

Efter vi lämnat dottern vid tåget så blev det en promenad med hundarna innan vi for hemåt. Lite tomatskötsel och annat uteplock.

Ja och där är vi nu. Blir till att förvälla majs och sen får jag hålla lite koll på "göteborgarna", har beställt mellan och sluttider på sms så jag vet hur det går.
Däremellan hade jag tänkt colorera upp barret lite, trött på gråranden.

Over and out och kram från grönalund.

Dagens Stenmark: Lite lördagsskoj måste man ha och Stenmark han kan verkligen få en att skratta och/eller le. Me like

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar