måndag 9 augusti 2010

Fel, fel, fel

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder."
Finns det visst det, har precis varit ute i dåligt väder. Om kläderna var bra eller dåliga låter jag vara osagt.
"Seså, på med kläderna och ut på rast. Det är ju såå nyttigt med frisk luft"

En typisk frökenkommentar när man gick i småskolan. Är snudd på allergisk mot sådana påståenden. Crap, säger jag bara.
Och by the way. Frukt är inte godis
Gott, javisst. Men godis, njet.
Passar liksom inte att ta en ananas med in på bion. Popcorn, läsk och smågodis ska det va, det är godis.

Och när jag ändå är på g och är lagom måndagobstinat i regn och rusk.
Förbannade hussar och mattar som inte plockar upp skiten efter sina hundar. Halka på en kack på cykelvägen i regnet en måndag morgon, det förtar det allra bästa humör.

Ta upp för guds skull. Så tungt kan det väl inte vara att bära bort skiten efter sin vovve. Vi andra som faktiskt plockar upp får oförskyllt "arga" blickar av promenerare som råkar ut för skiten.


Adios för nu, hörs

2 kommentarer:

  1. Håller med. Eller bantningsråder: Ha alltid slantade morötter, bra att ta till när suget sätter in. Har dom provat att doppa en motot i kaffet?

    SvaraRadera
  2. Förmodligen har dom inte ens provat att banta och vet vad det innebär. Är sådär "duktiga" av bara farten.
    Nä, nu ska jag ta mig en mintkaka.
    Ha det

    SvaraRadera