måndag 2 augusti 2010

A blev B och lite annat

Okej, vaknar halv sju och regnet står som spön i backen. Skjutsar Mathilda till jobbet och sen hem för att ta itu med dagen. Hade tänkt mig en målardag, men så blev det inte. Det jag målade i går hade det dessutom gått åt pipan med. Regnet och fukten måste ha kommit under natten för färgen var alldeles plaskvåt och som för att liksom förstärka måndagskänslan satt det fast en sisodär 2 miljarder smådjur i färgen.

Klia sig i huvet och fundera, vad göra nudå!? Ja, först måste vädret bli bättre sen försöka få bort de små kräken och sen med lite tur kan jag kanske reparera mitt måleri.

Och jag som trodde jag skulle bli klar med allt vitmåleri i dag och nu är jag tillbaka på ruta ett igen. Bara att bita i hop och fixa´t. det skulle inte ha regnat i dag ju......

Bara att skifta ordning på arbetena då, plan A får bli plan B i stället. Så som den hemmafru man är får det bli till att pyssla med mina "tassels" och sen putsa silvret då. Är ju sånt som också måste göras i ett hem. ;-)

Regnet upphör efter ett tag. Kan få bort det mesta av de små djuren. Dristar mig sedan, efter en titt på klart.se och nederbördskartan, till att lägga på ett lager färg över det gamla. Nån nymålning ger jag mig dock inte på idag, får vänta tills det är garanterat torrt några dar. Vill ju inte ommåla varje morgon.

Ja, så med trappen är läget status quo och jag lär väl inte bli klar den här veckan heller misstänker jag. Men so what, det är världsliga ting och det finns gott om annat att lägga energin på.
Lite "utställningskoppelövning", (sicket ord det blev då) med Tyson hade vi på eftermiddagen då vädret faktiskt var riktigt bra. Det går väl sådär, han är så ivrig och spattig och vansinnigt glad, så det är lite halvknöligt att få honom att bete sig. Bara att fortsätta öva, för nu börjar det dra ihop sig för premiärutställning för honom. Texas han fixar att gå i ringen, där är det nemas problemas.

Tomaterna är snart plockfärdiga. Kan knappt bärga mig, är som ett barn i en godisbutik när jag går in i växthuset. Vill ha den och den och den och den och..........
Nu slut på dagen och tisdagen är välkommen, känner mig nöjd med måndag nu. Tror det får bli en cafe au lait i min fåtölj innan det nockas av för dan.

Ha det gott, och en skön och inte alltför blöt vecka hoppas jag på för oss alla. Kram.

Jo, det där Helikopterrånet som det är rättegång om nu, 10 pers står anklagade och alla nekar, tydligen har inte hela bytets hittats och det saknas över 30 miljoner. En nätt liten s:a av en 3 millar per huvud, vem vet. Ja, jag har inte sett röken av dom i alla fall. Men tänk så många AGA-spisar och Howardsoffor man kan köpa för dom pengarna. Oh, la,la.


Dagens Bokning: Så lyckades jag då till slut efter lite mankemang att boka oss ett schysst hotellrum i London (paddingtonområdet), nära många sevärdheter och the tube, samt förhoppningsvis nån nice pub också.

2 kommentarer:

  1. Vi kan inte komma till Tollarp i år som vi hade tänkt - in brorsdotter gifter sig i Jönköping. Nästa år kommer vi om så kungen gifter om sig (det har varit bröllop 3 år i rad nu under Tollarpsdagarna. Lycka till i ringarna, Tyson kommer att sköta sig som den prins han är. Vi håller tummarna - Lovis m fam

    SvaraRadera
  2. Tråkigt. Men bröllop är kul, så ni får det säkert alldeles toppenbra. Utställningar vimlar det av och Tollarp återkommer ju.
    Ha det gott och hoppas ni får en trevlig helg.
    Rapporter kommer om framgångar, fiaskon, eller vad det nu blir.
    En del av familjen tror Texas (som vanligt) trillar dit på sin litenhet och att Tyson är för spattig och pussig.
    Vi får se, spännande blir det i alla fall. Och tummar behövs nog hållas, vilket vi är så tacksamma för.

    SvaraRadera