onsdag 11 augusti 2010

Kräftor, stjärnfall och ramadan

Den andra onsdagen i augusti var förr i tiden den officiella kräftpremiären, i dag alltså. Så håller man det minsta på de gamla traditionerna så är det fritt fram nu. Mmm, skulle inte vara helt fel med lite kräftor känner jag, snålvattnet börjar rinna.
I kväll inleds ett tre dagar långt stjärnfall som man tydligen ska kunna se i hela landet och det med blotta ögat. Så ut och spana gott folk.
Också har ramadan inletts, den heliga fastemånaden. Nu får man inte äta eller dricka så länge solen är uppe och inte heller bruka tobak eller ha sexuella relationer.

Ja, det var det jag tänkte bjuda på i dag, lite fantastiskt vetande.
Nu kommer strax Lisa och Diddi och hämtar mig, för vi ska åka på bilbingo. Premiär för några och tredje gången för andra.

Undrar om det ger tantpoäng?

" Tre små tanter skulle sig en kväll till travet för att spela bingo, vi ska vinna det kan ni ju förstå...osv " (mel, tre små gummor)

Ha det gott och spana in lite stjärnor nu, hörs.

Dagens Namnsdag: Jamen, det har ju jag och min kompis. Grattis Kompis.

4 kommentarer:

  1. Grattis kompis! Och var det mig du menade, eller någon som heter susanne "på riktigt"...

    SvaraRadera
  2. Grattis på namnsdagen och JA, det är tantvarning på bilbingo ;o)

    SvaraRadera
  3. Grattis, från den "gamle"

    SvaraRadera
  4. Tackar allra ödmjukast "Gamle", Marie och Kompis.

    Tant för en kväll, det var skitkul!!!!

    SvaraRadera