måndag 30 augusti 2010

Näst sista augusti

Känns i luften nu att den riktiga hösten lurar runt hörnet. Har varit en kanonfin dag med sol och klar, lite kall luft, så nu har jag fyllt upp syreförrådet ordentligt eftersom jag har varit ute en stor del av dagen.

Allt började så bra i morse med wogging på spåret, kändes att det skulle bli en bra dag. Och det har det väl för all del varit också men ett litet moln seglade upp på min lilla världshimmel.
Skulle köpa biljetter till en blueskonsert om några veckor. Biljettsläppt var idag, kom dit i, tyckte jag, god tid ca en och en halv timme efter öppning och SLUT. Nej, vad lessen jag blev, hade verkligen velat gå på den konserten.
Ja, ja, vad är väl en konsert bredvid på slottet.......
Jo, alldeles underbar.

Får leta upp nån annan bra musik och gå och lyssna på, för livemusik det vill jag ha till livs (och det snart), finns inte mycket som toppar det, en schysst konsert.

Nåväl, för att inte sjunka ned i måndagsbluesen så tog jag mig själv i kragen och sa på skarpen.
- Nähä du Sussie, nu gör vi nåt skoj.

Så jag drog i väg och köpte gurkor och krondill, sen hem och satte en omgång av Farmors goda gurkor. Ja och inte kan man bli annat än glad, med fyllda burkar och den goda doften av dill i huset.

Summa summarum blev det alltså en bra måndag, trots biljettmissen.

Ha nu en superskön vecka gott folk, njut av varje dag och var snäll mot dig själv "because you´re worth it".

Dagens Wulffmorgenthaler: Sonen favoriter har landat. Välkommen får man väl säga då.....

2 kommentarer:

  1. Har du någon särskild Omega 3 tablett till William? Jag har köpt i dag Pharbio Omega-3 Forte. Den var bäst sa dom på Apoteket.

    SvaraRadera
  2. Omega-3 Forte, ja den använder vi också. Hoppas och tror att den är marknadens bästa och så här långt stämmer det ju.

    SvaraRadera