torsdag 12 augusti 2010

Bad Hairday

Ser ut som en riktig skogstamefan i håret, risigt, torrt och total brist på frisyr. Som inte det skulle vara nog så blir dom där "stänken av silver" fler och fler, vilket jag inte är så glad över. Ser ut som en Rulle lookalike, bara att garnera med lite kottar och barr så.....

Vet inte vad jag ska göra åt det. Klippa bort det helt? Toppa bort det värsta?
Får väl börja med en superduperinpackning och lite färg så får jag se sen. Sommar, sol och bad har såklart en stor del i barrets förfall, fast lite mitt fel är det också.

Jäklar vad tungt det var i spåret i dag, blyben och segt var det. Känns nästan som åska i luften, eller nåt skit i kroppen. Har haft den där seg & tröttkänslan hela dagen och har så än.

Så efter wogging, dusch och middag blev det ryggläge med en bok på altanen. Jätteskönt i solen och boken är bra men så ohyggligt trött att jag nästan somnade.

Så det fick bli uppstigning och ett koffeinintag för att komma i form igen.

Hjälpte sådär.
Kram, gäsp och over and out från en seg Sussie på grönalund.


Dagens Duktiga: Som vanligt var Tyson kanonduktig när det var dags att få sin vaccinspruta idag. Sa inte ett pip. Bonita försökte bjuda på en liten godbit så han skulle känna sig lite mer bekväm och avslappnad. Men, se det gick han inte på. "Vet nog att du tänker sticka mig och jag tar inte mutor" sa kroppsspråket. Gick bra ändå och han nekade godiset även efter sprutan.

2 kommentarer:

  1. Supersöta Tyson - han är så himla lik Lovis så det är inte klokt. En slickmaskin...vi har också en sån- --helt galen!
    Lycka till nu i Tollarp. Höres!

    SvaraRadera
  2. Tackar. Vi ska göra vad vi kan för att hålla fanan högt.

    SvaraRadera