söndag 8 augusti 2010

Ut i skogen ska vi gå

Tog på oss stövlar, packade in spannar och korg i bilen och for i väg. Här ska plockas både bär och svamp - trodde vi ja. Och vad bidde det då?
Ja inte dom ofantliga mängder jag hade hoppats på. Tvärtom, nästan ingentig. Noll svamp, pyttelite blåbär och aningens mer än pyttelite hallon.
Vad gör väl det, skönt med en skogstur var det i alla fall. Det vi, trots allt, fick blir precis lagom till söndagsefterrätt, så det är helt ok.
Regn och moln har so far dominerat dagen så resten av den blir det att tillbringa inomhus.

Nu strax middag och bärefterrätt på grönalund, så det blir over and out för nu. Kram


Dagens Citat: Hämtat från Marian Keyes bok Oväntat besök på Star Street.

"Älska din kropp precis som den är. Du tycker att den är långtifrån perfekt och det har du rätt i, men den kommer ändå bara att bli värre och värre"

Bra va ? Älskar det, precis min typ av humor och lite sant är det visst. Har du inte läst boken, gör det. Och kolla klänningen på bokomslaget, snygg och ger en sån där villhakänsla. Undrar hur den ser ut i ryggen, korslagda band eller?

2 kommentarer:

  1. Har bara 8 kapitel kvar i boken. Älskar ju Keys vanliga humor och har skrattat högt på raster på jobbet och på pendeltåg men inte åt denna. Hennes sämsta tycker jag (men inte så dålig att jag ångrar att jag läst den)

    //Marie, älskar drottningsylt

    SvaraRadera
  2. Håller med om att denna boken inte är det bästa hon skrivit. Dock har den sina poänger och en del roliga sekvenser. Karaktärerna är som vanligt lagom skruvade. Bäst hittills tycker jag har varit Vattenmelonen och En förtjusande man.

    Dagens skörd räckte inte till sylt tyvärr, får kasta mig ut en runda till. Men gott var det med vildhallon/blåbär på glassen.

    SvaraRadera