lördag 28 augusti 2010

Det var den lördan det

Eller som Gardell skrev "så går en dag från våra liv och kommer aldrig mer åter".
Vad har då hänt denna unika dag i livet. Ja egentligen inte så mycket, regnet har dominerat vår dag så sådär mycket uteaktiviteter har inte varit på tapeten.

Nej, det har blivit sysslor som att städa garderober, kläd och skovård och liknande. Tog ett grabbatag och rensade ur linneskåpet och det vill jag lova var behövligt.
Räknade ihop 12 set med påslakan, 12 st omaka samt en förfärlig massa örngott och lakan. Har med andra ord linne så det räcker för en mindre hotellverksamhet.

Nu är ju det i och för sig en dröm hos mig, att starta nån form av hotell, som Fawlty towers ungefär, men det är nog inte rätt väg att starta med en massa linne.

Nu har vi plockat väck en sisodär fem set som skall få flytta till Gbg, så nu är det bra mycket luftigare och trevligare i skåpet.

Micke var ut med hundarna en tur och promenerade rakt in bland massa kantareller, blev till att fylla (de tomma) bajspåsarna och ta med hem. Således blev det kantareller till middag i dag som till huvudrätt bestod av bakad potatis med diverse fyllningar som tex, skagenröra, rostbiff med pepparrot och lite olika goda ostar (samt såklart svampen).
Till det drack vi ett kanongott vin jag bara måste rekommendera, lite annorlunda i smaken men himla gott, kommer att köpa det igen.

I morgon är en annan dag. Och jag hoppas på bättre väder så man kan vara ute hela dagen.
( Ja, jag vet det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Fast det är fel)

Jamen hallå, såg precis på tv en reklamsnutt för Fritidsresor där Mads Mikkelsen medverkade. Har inte sett den tidigare kan tilläggas. Men, hade högre tankar om Mikkelsen, trodde han hade lite guts och inte var en sån som säljer sig själv för lätta pengar. Minus. Fast han är fortfarande en bra skådis.

Gjorde ett test på svt i dag och fick reda på att jag är en blandning mellan vänsterpartist och kristdemokrat!!!!!! Ja, det var inte vad jag trodde.
Valångesten börjar nu göra sig påmind. Vem ska få min röst? Inte riktigt klart.

Nåväl, over and out. Hörs.

Dagens Tack: Går till Therése och tipset om att blanda ättika/vatten/sirap/diskmedel, det var kanon vill jag lova. Är så gott som kvitt dom där jäkla blomflugorna = glad Sussie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar